IN-TUC: Μια Νέα Στρατηγική Ολοκληρωμένου Κυκλοφοριακού Ελέγχου Μεικτών Οδικών Δικτύων σε Πραγματικό Χρόνο

Χριστίνα Διακάκη και Μάρκος Παπαγεωργίου
Εργαστήριο Δυναμικών Συστημάτων και Προσομοίωσης, Πολυτεχνείο Κρήτης


Περίληψη

Τα συστήματα κυκλοφοριακού ελέγχου μεικτών οδικών δικτύων αναπτύσσονταν στο παρελθόν ανεξάρτητα για κάθε μεμονωμένο στοιχείο ελέγχου που περιελάμβαναν, με στόχο τη βελτιστοποίηση των κυκλοφοριακών συνθηκών τοπικά. H εφαρμογή μεμονωμένων ενεργειών ελέγχου, ωστόσο, σε αρκετές περιπτώσεις δεν επαρκεί για την αντιμετώπιση κυκλοφοριακών προβλημάτων. Σαν αποτέλεσμα, μια έντονη ερευνητική δραστηριότητα στράφηκε προς την κατεύθυνση ανάπτυξης ολοκληρωμένων στρατηγικών ελέγχου. Από πρακτικής όμως άποψης, οι τεχνικές και οργανωτικές δυσκολίες που παρουσιάζονται περιορίζουν τις δυνατότητες υλοποίησης. Η νέα προσέγγιση που παρουσιάζεται εδώ μαζί με συνοπτικά αποτελέσματα από την πρώτη εφαρμογή της, επιδιώκει με τρόπο επιστημονικά τεκμηριωμένο και ταυτοχρόνως απλό, να προσφέρει μια ολοκληρωμένη λύση στην αντιμετώπιση των ολοένα αυξανομένων οδικών κυκλοφοριακών προβλημάτων. Η μεθοδολογία, βασιζόμενη στις θεωρίες Βελτιστοποίησης και Αυτομάτου Ελέγχου, προσφέρει τη δυνατότητα ρύθμισης των στοιχείων ελέγχου που περικλύονται σε ένα υπό έλεγχο δίκτυο έτσι ώστε να ανταποκρίνονται κατά το βέλτιστο δυνατό τρόπο στις απαιτήσεις της ζήτησης.

Λέξεις Κλειδιά: έλεγχος κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, ολοκληρωμένος έλεγχος κυκλοφορίας