Συντομογραφία

ΠΕΝΕΔ 03 ΕΔ 898

Τίτλος έργου

ΠΕΝΕΔ

Τίτλος υποέργου Ανάπτυξη και αξιολόγηση μιας νέας στρατηγικής ελέγχου φωτεινής σηματοδότησης πραγματικού χρόνου αστικών οδικών δικτύων.
Κωδικός υποέργου 03 ΕΔ 898

Αρχή: 01/12/2005

Τέλος: 30/11/2008

Διάρκεια 36 μήνες

Οικονομικά Στοιχεία

Προϋπολογισμός του Πολυτεχνείου Κρήτης

45.000 € χρηματοδότηση ΓΓΕΤ.

 

 

Περιγραφή

Λέξεις Κλειδιά

Έλεγχος Φωτεινής Σηματοδότησης σε πραγματικό χρόνο, Βέλτιστος έλεγχος

 

Περίληψη

Στόχος του  έργου είναι η θεωρητική ανάπτυξη, προσομοίωση και ανάλυση με χρήση μικροσκοπικού μοντέλου προσομοίωσης κυκλοφορίας (AIMSUN) μιας νέας στρατηγικής ελέγχου Φωτεινής Σηματοδότησης (ΦΣ) σε πραγματικό χρόνο για αστικά οδικά δίκτυα. Η νέα αυτή στρατηγική αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά την ήδη υπάρχουσα μοναδική αμιγώς Ελληνική στρατηγική ελέγχου ΦΣ TUC η οποία έχει αναπτυχθεί από ερευνητές του Ανάδοχου Φορέα (Εργαστήριο Δυναμικών Συστημάτων και Προσομοίωσης) και έχει υλοποιηθεί με εξαιρετική επιτυχία τόσο σε επίπεδο προσομοίωσης όσο και σε επίπεδο υλοποίησης στο πεδίο (υλοποίηση στο πεδίο σε 4 δίκτυα κυκλοφορίας 15-50 κόμβων: Χανιά, Γλασκώβη Σκωτίας, Σαουθάμπτον Αγγλίας, Μόναχο Γερμανίας). Η νέα στρατηγική θα χρησιμοποιεί τα ίδια βασικά μαθηματικά μοντέλα και εργαλεία με αυτά της στρατηγικής TUC και ως συνέπεια θα διατηρεί τις βασικές ιδιότητες της TUC: απλότητα στο σχεδιασμό και την υλοποίηση, εξαιρετική αποτελεσματικότητα αντιμετώπισης συνθηκών κορεσμού, αποφυγή gridlocks, ευρωστία, αξιοπιστία, κλπ. Επιπλέον, η νέα αυτή στρατηγική – κάνοντας χρήση προηγμένων μεθόδων βελτιστοποίησης και βέλτιστου ελέγχου που θα αντικαταστήσουν τις απλούστερες μεθόδους βελτιστοποίησης που χρησιμοποιεί η TUC – θα αντιμετωπίζει αποτελεσματικά κάποια προβλήματα που εμφανίζονται στην εφαρμογή της στρατηγικής TUC, ειδικά σε περιπτώσεις πολύπλοκης γεωμετρίας ή/και σηματοδότησης του κόμβου, όπου η εφαρμογή της στρατηγικής TUC απαιτεί ειδικό χειρισμό και προσεκτική βελτιστοποίηση των παραμέτρων ελέγχου (fine-tuning) από τον μελετητή. Η χρήση των προαναφερθέντων μεθόδων στη νέα στρατηγική αναμένεται όχι μόνο να εξαλείψει την εργασία που απαιτείται για την «βελτιστοποίηση» των παραμέτρων ελέγχου (fine-tuning) της στρατηγικής, αλλά και να βελτιώσει σημαντικά την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής ειδικά σε συνθήκες κορεσμού.

Οι κύριες φάσεις του έργου είναι (α) ανάπτυξη των θεωρητικών μοντέλων και εργαλείων της νέας στρατηγικής, (β) υλοποίηση της στρατηγικής σε επίπεδο λογισμικού και προσομοίωση της εφαρμογής της κάνοντας χρήση μικροσκοπικού μοντέλου προσομοίωσης κυκλοφορίας (γ) αξιολόγηση της στρατηγικής και σύγκρισή της με βελτιστοποιημένα προγράμματα σταθερής σηματοδότησης καθώς και με την στρατηγική TUC για συγκεκριμένα αστικά οδικά δίκτυα (π.χ. δίκτυο Χανίων). Τα παραδοτέα θα είναι τεχνικές εκθέσεις όπου θα αναφέρονται τα αποτελέσματα/συμπεράσματα της κάθε φάσης καθώς και το λογισμικό υλοποίησης της νέας στρατηγικής. Σημειώνεται ότι το προς παράδοση λογισμικό υλοποίησης θα μπορεί να υλοποιηθεί χωρίς επιπλέον μετατροπές σε οποιοδήποτε κέντρο ελέγχου ΦΣ το οποίο διαθέτει την δυνατότητα κεντρικού ελέγχου ΦΣ. Τέλος σημειώνεται ότι θα γίνει προσπάθεια για πειραματική υλοποίηση πεδίου της νέας στρατηγικής στο αστικό δίκτυο των Χανίων (όπου ήδη έχει υλοποιηθεί και λειτουργεί η στρατηγική TUC).